Toode lisatud ostukorvi
Muuda sisu Edasi vormistama

Konditsioneeri täitmine

Kuidas käib auto konditsioneeri täitmine?

Kes meist poleks kuulnud sellest, kui tähtis on autokliima täitmine? Isegi, kui sa oled arvanud, et tegemist on järjekordse viisiga, kuidas remondipaigad „raha küsivad“, on tegelikult konditsioneeri täitmine äärmiselt tähtis selleks, et säilitada auto konditsioneeri eluiga ja hea toimimine.
See toiming tuleb ette võtta siis, kui auto konditsioneer on nõrk või näiteks ei puhu enam jahedat õhku. Sel puhul täidetakse konditsioneer jahutusvedelikuga just nagu näiteks lisataks õli juurde mootorile, kui õlitase on madal.

Kas kliima täitmine on regulaarne hooldustöö?

Mõnevõrra üllatavalt ei ole auto konditsioneeri täitmine tegelikult üldse vajalik regulaarselt. Nimelt, konditsioneerisüsteem on tegelikult suletud ning kui kuskil pole leket, ei kasuta auto jahutusvedelikku ära ja selle tase ei vähene. Seega pole konditsioneeride täitmine sugugi vajalik, kui masina jahutussüsteem ei vaja remonti, st seal pole leket, mis vähendaks süsteemis olevat rõhku. Kui jahutusvedeliku ja rõhu tase on langenud liiga madalale, tuleb lisada juurde õige rõhuga vedelikku, et süsteem töötaks korralikult.

Miks aga üldse konditsioneeri täitmine ette võetakse, kui see pole regulaarne hooldustöö? Vastus on üsna lihtne: see on väga lihtne ja üsna soodne, samas kui näiteks kompressori parandamine on väga kallis. Vältimaks suurt remondiarvet on tunduvalt lihtsam täita konditsioneeri.

Õnneks ei pea aga muretsema kompressori kahjustumise pärast, kuna enamike kaasaegsete autode jahutussüsteem on üles ehitatud nii, et kui kuskil mujal peale kompressori on probleem (näiteks leke voolikus), siis lülitatakse süsteem lihtsalt välja, et vältida kompressori kahjustamist.

Millal tuleks konditsioneeri täita?

Konditsioneeri probleeme on kõige lihtsam tuvastada muidugi suvel, kui õues on lõõmavalt kuum ning sa soovid oma auto hoida mõnusalt jahedana. Üldiselt võttes aga annab konditsioneeri probleemidest märku üks neist neljast olukorrast:

  • konditsioneerist ei tule piisavalt palju jahedat õhku
  • konditsioneer puhub ainult sooja õhku
  • auto ei suuda uduseid aknaid kuivatada, st niiskus jääb sisse
  • sa näed lekkinud vedelikku auto all

Viimane punkt viitab juba üsna tõsisele probleemile. Sel juhul tuleks auto esimesel võimalusel viia töökotta, et konditsioneeri täita või võtta hoopis ette remont.

Kas täita konditsioneeri ise?

Kui auto ei suuda enam jahedat õhku puhuda, võivad nobedad autojuhid kindlasti mõelda: kas poleks äkki võimalik konditsioneeri ise tSiinkohal tuleb aga rõhutada, et konditsioneerisüsteem on tegelikult üsna keeruline ja isetegevus võib tuua kaasa kompressori rikkumise. Kodus konditsioneeri täites võib juhtuda, et jahutusvedelikku pannakse süsteemi liiga palju (isegi mõnegrammine vahe võib tekitada hiljem tõsiseid probleeme) või ei suudeta süsteemist välja imeda igat viimsetki õhuraasu.

Fakt on see, et kõige tõhusam on lasta konditsioneeri täita eksperdil. See ei ole keeruline töö professionaali jaoks, kellel on olemas õiged tööriistad ja see pole ühtlasi ka sugugi kallis töö, makstes tavaliselt vaid viiekümne euro ringis. Konditsioneeri täitmine on Tallinnas väga levinud – kui su auto konditsioneer ei tööta enam hästi, siis on kindlasti aeg minna töökotta ja lasta probleem lahendada!äita ja hoida niimoodi raha kokku?