Konditsioneeri täitmine
Kuidas käib auto kliima täitmine?
Kes meist poleks kuulnud sellest, kui tähtis on auto kliimasüsteemi täitmine? Isegi, kui sa oled arvanud, et tegemist on järjekordse viisiga, kuidas remonditöökojad „raha küsivad“, on tegelikult konditsioneeri täitmine äärmiselt tähtis selleks, et pikendada auto konditsioneeri eluiga ja tagada selle veatu toimimine.
See toiming tuleb ette võtta siis, kui auto konditsioneer ei puhu enam jahedat õhku või niiske ilma puhul lähevad aknad seestpoolt uduseks. Sel puhul täidetakse kliimasüsteem spetsiaalse jahutusgaasiga just nagu näiteks lisataks õli juurde mootorile, kui õlitase on madal. Ühtlasi on vaja ka diagnoosida miks süsteemis on puudu külmainet, st. leida üles lekkekoht. FS spetsialistid teostavad kliimaseadme / konditsioneeri hooldust moodsate seadmetega, et tuvastada pisemgi lekkekoht.
Kas kliima täitmine on regulaarne hooldustöö?
Mõnevõrra üllatavalt ei ole auto konditsioneeri täitmine tegelikult regulaarselt üldse vajalik, samas probleemide ennetamiseks on soovitav süsteemi kontrollida iga 2 aasta järel. Nimelt, konditsioneeri süsteem on tegelikult suletud ning kui kuskil pole leket, ei kasuta auto külmainet ehk gaasi ära ja selle kogus ei vähene. Konditsioneeri täitmine ei ole regulaarselt vajalik, külla aga on hea tava iga kahe aasta tagant süsteemi diagnoosida, et lekkeid ennetada. Kui külmaine kogus ja rõhu tase on langenud liiga madalale, tuleb lisada juurde õige markeeringuga gaasi ja süsteemi määrimiseks vajalikku õli, et süsteem töötaks optimaalselt. Süsteemi täitmisele eelneb alati ka süsteemi lekkekontroll, kogu toiming teostatakse spetsiaalse automaatse autokliima hooldusseadmega, vastavalt autotootja poolt etteantud nõuetele.
Miks aga üldse konditsioneeri täitmine ette võetakse, kui see pole regulaarne hooldustöö? Vastus on üsna lihtne: see on võrdlemisi lihtne ja üsna soodne toiming, võrreldes näiteks kliimakompressori parandamisega. Vältimaks suurt remondiarvet on tunduvalt lihtsam täita konditsioneeri.
Õnneks ei pea aga muretsema kompressori kahjustumise pärast, kuna enamike kaasaegsete autode jahutussüsteem on üles ehitatud nii, et kui kuskil mujal peale kompressori on probleem (näiteks leke torustikus), siis lülitatakse süsteem lihtsalt välja, et vältida kompressori kahjustamist.
Millal tuleks konditsioneeri täita?
Konditsioneeri probleeme on kõige lihtsam tuvastada muidugi suvel, kui õues on lõõmavalt kuum ning sa soovid oma auto hoida mõnusalt jahedana. Üldiselt võttes aga annab konditsioneeri probleemidest märku üks neist neljast olukorrast:
- konditsioneerist ei tule piisavalt palju jahedat õhku
- konditsioneer puhub ainult sooja õhku
- auto ei suuda uduseid aknaid kuivatada, st niiskus jääb sisse
- sa näed lekkinud kollaks- rohelist vedelikku auto all
Viimane punkt viitab juba üsna tõsisele probleemile. Sel juhul tuleks auto esimesel võimalusel viia töökotta, et lekkekoht tuvastada ja remontida.
Kas täita konditsioneeri ise?
Kui auto ei suuda enam jahedat õhku puhuda, võivad tehnikahuvilisemad autojuhid kindlasti mõelda: kas poleks äkki võimalik konditsioneeri ise täita. Siinkohal tuleb aga rõhutada, et konditsioneerisüsteem on tegelikult üsna keeruline ja isetegevus võib tuua kaasa kompressori rikkumise. Kodus konditsioneeri täites võib juhtuda, et ei kasutata õiget gaasi ja määrdeainet, pannakse süsteemi liiga palju (isegi mõnegrammine vahe võib tekitada hiljem tõsiseid probleeme) või ei suudeta süsteemist välja imeda igat viimsetki niiskuse ja õhuraasu.
Fakt on see, et kõige tõhusam on lasta konditsioneeri täita eksperdil. See ei ole keeruline töö professionaali jaoks, kellel on olemas õiged seadmed ja vastav koolitus. Konditsioneeri täitmise hind sõltub sõidukist, külmaine tüübist ja kogusest, enamuse autode puhul jääb hind 75 euro kanti aga on ka sõidukeid mille süsteemi täitmisele kulub 100.- või rohkemgi eurot. Konditsioneeri täitmine Tallinnas teosta FS autoteeninduses ja võid olla kindel, et teenus on kvaliteetne, hind mõistlik ja sinu auto jahutussüsteem toimib veatult. Kui su auto kliima ei tööta enam hästi, siis on kindlasti aeg minna töökotta ja lasta süsteemi diagnoosida ja võimalik probleem aegsasti lahendada.