Paljud autojuhid teavad ühte olulist tõde: auto on üksnes nii hea kui selle rehvid. Isegi, kui see tundub üllatav, siis rehvidel on ääretult suur osa auto juhitavuses ja üleüldises jõudluses, alustades kütusekulust ja lõpetades pidurdusteekonnaga. Ka väga hea auto võib sulle anda halva sõidukogemuse halbade rehvidega, samas isegi pisut vähemvõimekas auto võib pakkuda heade rehvidega kordades paremat sõidukogemust. Ei ole liialdatud kui öeldakse, et rehv on ainus asi, mis jääb teepinna ja auto vahele. Rehvi puutepind maaga on ca. peopesa suurune, seega hoiab teie autot teel vaid 4 peopesa. Kindlasti onn oluline, et see väike pind, mis on kontaktis teega, oleks võimalikult kvaliteetne ja valitud vastavalt aastaajale.Kuna tegemist on iga autojuhi jaoks niivõrd elulise teemaga, on ka rehvivalik meeletult rikkalik. Olemas on midagi igaks vajaduseks – alates tavalistest linnarehvidest kuni sportlike suverehvideni ja talvistesse oludesse sobiate talverehvideni.
Mille järgi valida parimad autorehvid
Rehvide müük ja rehvivahetus on meie peamine tegevusvaldkond pikki aastaid, seega oleme valiku ja otsuse tegemisel alati heaks abiliseks. Rehvide valik on suur ja teemasse sügavuti mitte kursis olles on orienteerumine pigem keerukas, kindel on aga, et midagi leiab pea igas hinnaklassis ja iga vajaduse puhuks. Kuidas siis valida välja parimatest parimad? Siin on mõned olulised nõuanded, mida võiks järgida iga autojuht:
Vali uued rehvid autotootja parameetrite järgi – iga autotootja on kindlalt paika pannud teatud parameetrid nagu näiteks sobivad rehvisuurused, koormusindeksi ja kiirusindeksi. Lisaks asjaolule, et ilma õiges suuruses rehvideta ei lähe auto ülevaatuselt läbi, muudavad vale suurusega rehvid ka auto juhitavust halvemaks. Osta alati täpselt õiges suuruses ja õigete näitajatega tooted – need ei ole lihtsalt soovituslikud, vaid hädavajalikud parameetrid.
Kui sulle meeldis sinu auto juhitavus selle ostuhetkel, siis osta alati rehve vastavalt sellele, millised rehvid olid autol esialgu all. Originaalrehvid ehk sama rehvimudel, mis tehasest paigadatud, on alati kõige turvalisem valik, kuid see ei tähenda, et ei võiks proovida ka mõne teise brändi, samade või paremate näitajatega rehve. Juba paari- kolme aastase auto puhul võib juhtuda, et täpselt sama mudelit ei ole enam tootmises. Siis on kindel valik sama rehvimudeli uusim versioon.
Pööra tähelepanu autorehvi märgistusele. Kõigil rehvidel on värviline euromärgis, kus on kütusekulu, haarduvus ja müratase märgistatud tähtedega A, B, C, E, F ja G. Mida kõrgem tähis, seda parema tulemuse on rehv saanud vastava näitaja suhtes testimisel. Näiteks G- kütusekulu tähisega rehv võib anda 100 kilomeetri juures juurde juba umbes 0.63 liitrit kütusekulu! Samas on kõrgem kütusekulu klass indikaatoriks kõrgemast veeretakistusest, seega paremast pidamisest teatud oludes. Mida rohkem sportlikkusele orienteeritud rehv, seda madalam on kütusesäästlikkuse tähis. Pööra nendele märgistele tähelepanu ja vali autorehv vastavalt sellele, milline tähistuse kombinatsioon iseloomustab sinu sõidustiili ja vajadusi kõige paremini.
Lisaks nendele kolmele asjaolule tuleks arvestada ka rehvi tüübiga. Rehve saab jaotada laias laastus kolmeks:
Suverehvid – need sobivad suvisel perioodil kasutamiseks. Suverehvi spetsiaalne kummisegu on loodud kõrgemate temperatuuride jaoks ja muster vältimaks märja ilmaga vesiliu teket. Talviste madalate temperatuuride ja miinuskraadide juures on suverehvi kasutamine väga ohtlik.
Naastrehvid – need on parimad karmi talve jaoks, kuna naastrehvid töötavad kõige paremini karmides talvistes oludes. Peamine eelis on pidamine jääl ja kinnisõidetud lumel, samas lumel ja ka märjal asfaldil ei ole need kõige parem valik.
Lamellrehvid – need ühendavad endas talve- ja suverehvid, pakkudes mõlemale hooajale optimaalset sõidumugavust. Lamellrehvid jagunevadad omakorda kaheks peamiseks kategooriaks – aastaringsed rehvid ehk niinimetatud keskeuroopa lamellid ja põhjamaised lamellid. Eesti oludes ei ole mõistlik kasutada aastaringseid kõvema kummiseguga lamellrehve, kuna nende omadused on piiratud nii soojal suvel kui ka külmal talvel. Eesti talveoludes on ainuõige valik põhjamaistesse oludesse disainitud pehme kummiseguga lamellrehv.
Kui pead rehvide ostmisel silmas kõiki eeltoodud faktoreid, on sobivate leidmine üsna lihtne. Kõige olulisem on alati paigaldada täpselt õiges suuruses tooted ning sõita vaid vastavaks hooajaks mõeldud rehviga.
Kas soodsad rehvid on kvaliteetsed?
Üldreegel on ikka, et eks kallim on parem, aga tegelikkuses mitte alati. Esmatähtis on mõelda oma sõitude iseloomule, kas ja kus ja kui palju antud autoga sõidetakse. Kui autot kasutatakse enamasti linnas, kus kiirused just väga suured ei ole, võib rahuliku südamega rehvidelt natuke kokku hoida. Kui autoga sõidetakse tihti maanteedel ja kiirteedel tuleb juba palju tõsisemalt kaaluda millist rehvi valida. Tänapäeval vastavad kõik Euroopas müüdavad rehvid kehtivatele nõuetele ja standarditele, seega on kõik rehvid turvalised kasutamiseks. Erinevused tipprehvidega ei ole enam nii suured kui need olid aastakümneid tagasi, aga eks tippsaavutus koosnebki väikestest asjadest, mis ei tähenda, et soodsad rehvid ei oleks kvaliteetsed.Kuigi madalama hinnaga variandid võivad tekitada kahtlusi, ei tasu madalat hinda karta. Mis loeb, on rehvide tootmiskvaliteet, kasutatud kummisegu ning rehvi muster. Halvimal juhul võib rehv kuluda kiiremini kui tippbrändi toode, kuid laias laastus ei ole tavatingimustel kasutades suuri erinevusi.FS.ee kaudu saad osta rehvid internetist ning seda iga hinnaklassi juures, muretsemata oma eelarve pärast. Kasutades mugavaid otsingufiltreid saad mõne hetkega leida oma auto velgedele sobivad tooted ning saad rehvid Tallinnas ja mujal Eestis kätte kiirelt ja mugavalt.Rehvide ostmine ei pea olema keeruline, kuid FS.ee abil on see veelgi lihtsam. Tule ja leia oma autole parimad valikud meie juurest juba täna!